pondelok 30. novembra 2015

Skicovanie a kreslený denník

Keď som sa začala zaujímať o kreslenie, úplne náhodou som na internete našla stránku Urban Sketchers s úžasnými kresbami. Názov možno preložiť ako "Mestskí kresliči" a združujú sa tu ľudia, ktorí kreslia v mestách na uliciach a svoje kresby zverejňujú na internete. 

Manifest mestských kresličov
1. Kreslíme vždy na mieste - či už vnútri alebo vonku - a zachycujeme to, čo vidíme priamo a nesprostredkovane.
2. Naše kresby rozprávajú príbeh o našom okolí, o mieste, kde žijeme, kam cestujeme.
3. Naše kresby zaznamenávajú určitú dobu a miesto.
4. Výjavy, ktorých sme svedkami, spracovávame pravdivo.
5. Používame najrôznejšie druhy materiálov a užívame si svoj jedinečný štýl.
6. Navzájom sa podporujeme a kreslíme spoločne.
7. Zdieľame svoje kresby na internete.
8. Vo všetkých svojich kresbách zobrazujeme svet.  

Chcela som si niečo podobné vyskúšať a tak vznikol môj skicár.


Základom je obyčajný blok s tvrdým papierom. Papier nemá akvarelovú kvalitu, ale bolo to najlepšie, čo som vtedy narýchlo zohnala. Na skicár som si ušila látkový obal a gumičku s pútkami na kresliace potreby.




Od takýchto skicárov je už len krok ku kresleným denníkom. Na rozdiel od klasických skicárov s kresbami, obsahujú aj text zaznamenávajúci zážitky a zobrazené udalosti. Kreslíte všetko čo vidíte: zaujímavé budovy, jedlo, ktoré ste jedli, obyčajné veci okolo seba, situácie, v ktorých ste sa ocitli. Mňa najviac fascinujú cestovné denníky. Keď ku kresbám a textu pridáte ešte nejaké vlepené vstupenky, mapky a prospekty, už ste len krok od scrapbookingu.  Ja som si takýto cestovný denník urobila pri svojej ceste do Nepálu, kedy som ešte o scrapbookingu nemala ani potuchy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára