sobota 28. novembra 2015

Ušiť si tašku? Žiaden problém!

Nikdy som sa v mladosti nenaučila nič, čo by sa podobalo šitiu. Hoci moja mama stále čosi vyšívala, háčkovala, či štrikovala, ja som sa takejto činnosti oblúkom vyhýbala. A potom som asi pred rokom narazila na knihu Lisy Lamovej Šití tašek a po jej prelistovaní bolo rozhodnuté. Budem šiť tašky. Neviem ako vy, ale ja stále hľadám ideálnu kabelku. Takže prečo si takú nevyrobiť? Dôkladne som si preštudovala knihu, potom rôzne časopisy, ďalšie knihy, kúpila som si Lidli v akcii šijací stroj a pustila som sa do toho. Na mojej prvej knihe o šití tašiek sa mi páči, že obsahuje nielen konkrétne projekty so strihmi a návodmi, ale aj  podrobné popisy ako ušiť rôzne zipsové kapsičky, podšívku, popruhy či zapínania, takže si dokážete z jednotlivých prvkov zostaviť a vymyslieť vlastnú tašku podľa svojich predstáv.  No a ja som živým príkladom toho, že ani nemusíte vedieť šiť :-), naučíte sa to. 

Moja prvotina bola nákupná taška, obyčajný obdĺžnik s dvoma uchami, ale pozor - ušitá z dvoch rôznych látok a s plochým dnom. Šitie nebolo celkom rovné, ale praxou sa to zlepšovalo. 

Moja ďalšia vec bola veľká cestovná taška na mesačnú cestu do Nepálu. Chcela som tašku, ktorá je dostatočne veľká, aby som v nej mohla mať všetky potrebné veci ako doklady, fotoaparát, denník s perom a akvarelovými farbami, mobil, vodu, časopis na čítanie, ale aj čapicu a bundu, a ktorá by mi súčasne poslúžila aj ako príručná batožina do lietadla. Taška mala nespočetné množstvo priehradiek a kapsičiek a vymyslela som si ju kompletne sama, nešila som podľa konkrétneho návodu. Poslúžila veľmi dobre, ale je to veľká nepraktická opacha, takže uvažujem, že ju časom prešijem a trochu zmenším a opravím chyby, na ktoré som prišla pri používaní.

Tu sú moje dve kabelky. Tie som ušila podľa návodu od Bellet z časopisu Marina Quilt.



Ešte som skúsila aj organizér a puzdro na perá.



Mám začatých pár ďalších vecí, takže so šitím som určite neskončila. Len si naň musím nájsť čas, pretože medzitým som objavila scrapbooking a Project Life.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára